U maakt momenteel gebruik van een Transport Management Systeem. Alleen twijfelt u hoeveel perspectief hier nog in zit. Er zijn verschillende beweegredenen om eens te onderzoeken of het verstandig is om door te gaan met uw huidig pakket. Hier kunnen verschillende redenen voor zijn;
- Uw TMS leverancier stopt met de ontwikkeling van het pakket
- Het (maatwerk) TMS systeem is sterk verouderd
- Er is geen fit meer tussen uw huidige TMS oplossing en uw organisatie
In het artikel gaan we dieper in op deze redenen en welke risico’s, nadelen en voordelen wisseling met zicht meebrengen. Hierin worden aspecten als cyberveiligheid, digitale koppelingen, functionele en technische zaken besproken. Zo kunt u voor uzelf een goede afweging maken of het zin heeft.
In 6 stappen naar een ander Transport Management Systeem
Maar dan? Wat komt er op u af en welke stappen moet u nemen om tot een andere leverancier te komen. In het artikel “In 6 stappen naar een ander TMS” vertellen wij vanuit onze kennis en ervaring over beweegredenen om een ander TMS te overwegen en leggen we in 6 overzichtelijke stappen uit wat er precies komt kijken bij de implementatie. Grofweg bestaan de stappen uit de volgende onderdelen
- Stap1: Selectie van de betrokken collega’s en projectleider
- Stap 2: De functionele wensen
- Stap 3: De selectie van verschillende pakketten
- Stap 4: Technische migratie
- Stap 5: De livegang van een nieuw TMS
- Stap 6: Het toekomstplan met de nieuwe leverancier
In het artikel – wat gratis te downloaden is – leest u veel praktische tips over waar u op moet letten en geeft u de middelen om een juiste TMS selectie te gaan doen.
Mocht het artikel aanleiding zijn tot vragen, dan kunt u via het onderstaande formulier contact met ons opnemen. Wij helpen u graag bij uw vraagstuk.