Ordermanagement is binnen Transport Management Systeem de start van de orderreis voordat er allerlei planacties volgen. Om de invoer van deze opdrachten zo snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen, kent Transplan een aantal mogelijkheden om orders snel, efficiënt en compleet gevalideerd ingevoerd te krijgen.
Order-Entry
De orders kunnen uiteenlopend binnenkomen;
- Handmatige invoer (losse orders)
- Import van (bijvoorbeeld CSV) bestanden
- Vaste orders die op basis van forecasts gemaakt kunnen worden
- Klantportaal
- EDI-interface
- OTM-koppeling
- Via een specifieke koppeling met een externe partij zoals bijvoorbeeld een webshop
Ordervalidatie
Ordermanagement binnen Transplan valideert binnenkomende of handmatige orders. Wanneer er geen bijzonderheden zijn, worden opdrachten automatisch goedgekeurd en op basis van de laad/los adressering opgebroken in 1 of meerdere trajecten.
Is er sprake van een afwijkende maatvoering, incomplete informatie of een specifiek verzoek waar iemand eerst naar zou willen kijken? In dat geval vraagt Transplan validatie aan de verantwoordelijke medewerker. Ook denkt het systeem graag en actief mee, bijvoorbeeld door waarschuwingen te geven bij een vermoedelijk incorrect of incompleet adres, dat daardoor niet met voldoende zekerheid ge-geocodeerd is.
Voor- en nacalculatie van de order
Succesvolle transporteurs hebben inzicht in hun opbrengst per rit en nemen de juiste afwegingen op basis van de juiste data. Met Transplan bieden we uitstekende tools die dit snel inzichtelijk maken. Na iedere wijziging in de planning rekenen we niet alleen de afstand en de tijd automatisch opnieuw door, maar berekenen we ook de kosten en omzetten voor de rit en alle onderliggende trajecten. In één oogopslag en zelfs zonder druk op de knop, zie je groene of rode getallen in jouw planning terugkomen. En doordat Transplan alle omzetten en kosten op trajectniveau terugrekent, kunnen deze cijfers ook eenduidig voor bijvoorbeeld klantanalyses gebruikt worden.